El dissabte 1 de juny, el col·lectiu Terra i Taula vam tenir l’honor de participar en l’acte de cloenda del programa “L’Ànima de la pedra seca”, celebrat a un espai històric i emblemàtic com és el Molí del Sebastià de Sant Vicenç de Calders.
Aquest esdeveniment va clausurar quatre mesos d’activitats dedicades a la preservació i valorització de l’arquitectura tradicional de pedra seca.
Durant l’acte, vam poder gaudir d’un magnífic recital de poemes de la Nati Soler Alcaide acompanyats per la música de guitarra de Javi Martínez. També es van fer els parlaments a càrrec de les entitats organitzadores, el Grup de Pedra Seca de Sant Vicenç de Calders, el Grup d’art Polièdric i GEVEN, i, a més, en Kenneth Martínez, l’alcalde del Vendrell, va dir unes paraules.
Per concloure l’acte, el col·lectiu Terra i Taula vam oferir un tast exclusiu amb productes de proximitat creat especialment per l’ocasió maridat amb vins, escumós i cava del col·lectiu. Les degustacions i maridatges que es va poder assaborir van ser les següents:
- Croissant salat de L’Obrador Oriol Rossell maridat amb Primer blanc Avgvstvs
- Coques enramades de Cal Badejo maridat amb Primer blanc Avgvstvs
- Roosbeef La Milà amb pa de Cal Badejo maridat amb Primer negre Avgvstvs
- Pa de Cal Badejo amb melmelades del Verol Obrador Ecològic maridat amb Escumós Pedra Seca Jané Ventura
- Baix Penedès dolç: crema catalana d’oove Torclum, crumble de garrofa, bescuit d’ametlla i pansa de vi maridat amb Cava Do GR Jané Ventura
A Terra i Taula, estem compromesos amb la preservació i difusió del nostre ric patrimoni cultural, i aquesta iniciativa reflecteix perfectament els nostres valors. Continuarem treballant per a promoure la sostenibilitat i la cultura local.
